Zoeken
  • Mama Mojo

Voor als je jezelf veel te wollig vindt.



“Ja maar als ik het zo zeg, begrijpt toch niemand waar ik het over heb?!”


Een zin die wij zo vaak horen. Prachtige ondernemers - en als jij dit leest ben jij daar vast een van - met grote, belangrijke missies en visies. Die ze voelen. In hun hart, ziel en lichaam.


Zo groot, dat ze soms bijna niet in woorden lijken te vatten. Bijna. Want wat het ook is dat jij met de wereld wil delen... hoe groots of abstract het ook lijkt... you’ve got this!


Ook voor jou is er een kernachtige, rake boodschap waarmee je de verandering brengt, die alleen jij kunt brengen.

Maar hoe doe je dat? Hoe maak je dat wat nu misschien nog wollig voelt of lijkt kraakhelder en super aantrekkelijk voor de mensen die jij wilt bereiken?


Iets wat je vol vertrouwen deelt met jouw mensen, zonder dat het voelt als een budget-versie van wat je écht te vertellen hebt. Daarover hebben we het in deze blog


Before anything else: maak je geen zorgen.


Allereerst drukken we je deze even op het hart: maak je niet teveel zorgen over het feit dat het je nog niet is gelukt om precies de juiste woorden te vinden.


Want ook al toveren wij inmiddels keer op keer prachtige messages tevoorschijn; wij herkennen dit natuurlijk zelf. Het is ook een uitdaging. Voor ons stond ook niet meteen helder op papier. Waar we voor staan.


Sterker nog: daar zijn jaren overheen gegaan. Jaren van andere bedrijven en projecten. Tot het zich steeds verder uitkristalliseerde.


Iedere ondernemer die serieus the long game speelt, belandt in deze fase. Een fase waarin het gewoon dingen proberen ineens minder lekker voelt. Dat je stevigheid zoekt.

Iedere ondernemer die serieus the long game speelt, belandt in deze fase, geloven wij. Een fase waarin het gewoon dingen proberen ineens minder lekker voelt. Dat je stevigheid zoekt. Een duidelijke koers en stevig fundament om weer een volgend niveau te bereiken. Voor jezelf, maar vooral ook voor dat publiek dat je zo graag wilt bereiken en helpen.


Long story short: het hoort er dus bij. Die onvrede en onrust. Maar blijf er niet te lang mee zitten. Want ondertussen staat jouw tribe, jouw fanbase of jouw movement met lege handen. Terwijl je zoveel moois te geven hebt!


Dus om nu toch in beweging te komen en je te laten horen, geven we je graag een paar handvatten mee.


Snappen ze ‘t niet, voelen ze ‘t wel


Om er meteen een oproep in te slingeren: als jij jouw missie en visie nu zo sterk voelt en ziet, dan heb je sowieso iets te pakken. Wees dan ook niet bang om gewoon vanuit die heerlijke vibe naar buiten te gaan.


Want even eerlijk; is het echt zo dat mensen je niet begrijpen? Of verzin je dat eigenlijk een beetje zelf?

Zonder alle zorgen over of anderen het wel snappen. Of je wel precies de juiste woorden pakt. Of het perfecte voorbeeld erbij sleept. Want even eerlijk; is het echt zo dat mensen je niet begrijpen? Of verzin je dat eigenlijk een beetje zelf? Vind je het gewoon spannend om het te delen en is het ook veilig om je hier achter te verschuilen?


Je zult merken dat als je het gewoon gaat delen uit jouw eigen enthousiasme, vuur en liefde, dat anderen het al wel voelen. OOK als ze het nog niet met woorden begrijpen.


Dat je ze daar dus raakt, op een dieper emotioneel of energetisch niveau. Bovendien: misschien prikkelen jouw woorden wel enorm de nieuwsgierigheid en gaan lezers gauw eens wat meer informatie zoeken. Om erachter te komen waar jij het nou toch in hemelsnaam over hebt.


Dat is ook winst en beweging. Ga eens ervaren wat er écht gebeurt als je het gaat delen.



Jouw budget is iemand anders premium


Stel nou dat je het toch te spannend vindt om echt grootse termen te gebruiken, kun je het natuurlijk altijd wat uitdunnen. Woorden gebruiken waarvan je weet dat de ander er wel in mee kan. Of voorbeelden kiezen die wel herkenbaar zijn voor jouw publiek. Wees daarin dan weer niet bang om het flink uit te dunnen.


Want wat voor ons - in onze ontwikkeling, met onze visie en met onze kennis - soms als veel te weinig voelt, is voor een ander al echt HUGE.

Want wat voor ons - in onze ontwikkeling, met onze visie en met onze kennis - soms als veel te weinig voelt, is voor een ander al echt HUGE. Dingen die voor jou vanzelfsprekend lijken, zijn dat voor jouw doelgroep zeer waarschijnlijk niet. Simpelweg omdat zij nog heel wat stappen te zetten om op het punt te komen waar jij nu staat. En om die stappen te gaan zetten kijken ze naar jou. Zij willen van jou leren wat zij NU kunnen doen.


Dus kijk daar nog eens kritisch naar. Welke dingen zijn voor jou zo obvious dat het bijna té makkelijk voelt. Daar heb je waarschijnlijk iets te pakken. Geef het jouw audience en laat je verrassen door wat er gebeurt.



Mixed signals, you’re welcome ;)


Ja, dus. Hebben we toch maar mooi gemengde signalen afgegeven met deze blog! Aan de ene kant: Ben niet bang om groots te gaan. Om je visie in alle glorie kenbaar te maken. Roepen we tegelijkertijd: durf het ook klein te houden. Uit te dunnen. Omdat je geen idee hebt wat voor groots iets heel kleins soms teweeg kan brengen.


DOE. Ga delen en ervaren. Wees nieuwsgierig naar wat het met jou doet. Of je vertrouwen groeit. Je stem sterker wordt. Je pad duidelijker

Ja, je hebt gelijk. Dat hebben we gedaan. Maar we kunnen je wel degelijk een duidelijke conclusie en oproep meegeven: DOE. Ga delen en ervaren. Wees nieuwsgierig naar wat het met jou doet. Of je vertrouwen groeit. Je stem sterker wordt. Je pad duidelijker.


Durf daarin ook de plank compleet mis te slaan. Daarvan te leren. Weer een nieuwe poging te wagen, om zo in elk geval te blijven bewegen. Te blijven connecten met jezelf en met de mensen die naar jou kijken. Van jou willen leren. Die mee willen in jouw visie van de wereld en willen ontdekken wat daarvoor nodig is.


Jij bent de enige die dat kunt geven. Dus geef.

Ook als het nu spannend of onwennig voelt: daar ga je heel veel voor terugkrijgen.


Wil jij dit proces versnellen? Voel je dat je NU helderheid wilt? Wil je het liever samen ontdekken? Kijk dan even hier! >> Met de Mojo Message helpen we leiders zoals jij met het kraakhelder verwoorden van hun boodschap. Wie weet spreken we je snel!


44 keer bekeken
  • Black Instagram Icon